Na trhu dnes máme k dispozici mnoho nejrůznějších druhů a typů automobilů, a to jak nových, tak i ojetých. Přitom je pochopitelné, že některé z nich budou populárnější než jiné. Ukazuje se pak, že mezi novými automobily jsou zdaleka nejpopulárnější sportovně užitkové vozy. Jistě, na našich silnicích jich nevidíme ani zdaleka tolik jako například v USA, není však pochyb, že pokud jde o nová auta, pak tato jsou i u nás nejprodávanější.

 

Přitom se to může zdát zvláštní. Valná většina z nás totiž automobil nepoužívá takovým způsobem, aby byl pro nás tento typ nezbytný. Obvykle totiž pouze jezdíme mezi prací, domovem a nákupem, případně občas na výlet, vždy však po klasických silnicích. Z jakého důvodu tedy kupujeme SUV, i když jsou dražší než jiná auta?

 

pohled z SUV

 

Tím prvním je naše mentalita, kdy máme vtlučeno, že větší znamená lepší. A to platí i u automobilů. Zkrátka je to pro nás symbol prestiže, a ukázka toho, že si jej můžeme dovolit. To se sice může zdát jako zvláštní kritérium, avšak takto věci zkrátka fungují. Platí to zvláště u mužů, kteří si ke svým vozidlům pěstují mnohdy až emocionální vztah.

 

starší typ auta

 

Dále zde hraje roli také propagace. Podívejme se například na reklamy na vozidla, které vidíme v televizi. Z valné většiny jde právě o sportovně užitkové vozy. Když se díváme na filmy, především na ty americké, pak se z valné většiny zde lidé řídí právě tento typ automobilů. Je nám tedy neustále podsouváno, že právě tyto jsou nejlepší. Když to následně spojíme s mentalitou zmíněnou výše, je jasné, že se jedná o velmi efektivní strategii.

 

Proč se ale propaguje právě tento typ automobilů a žádný jiný? Právě proto, že je zdaleka nejdražší. Výrobcům i prodejcům jde totiž především o profit a co nejvyšší zisky. Propagují tedy ty, které zákazníky stojí nejvíce. A jak je vidět, funguje to, ačkoliv je to pro lidi z mnoha důvodů značně nevýhodné.