V dřevních dobách se data přenášela pomocí disket. Dědci a babky jistě pamatují jejich použití, kde se toho vešlo hodně málo a poruchovost byla dosti vysoká. Stačil magnet a mohli jste data odepsat. Pak přišla změna v podobě CD, kde se pracovalo již rychleji a lépe a po CD přišli vědci s formátem DVD. Jistě to každý zná třeba pod názvem placka. Je to vlastně kolečko, které se od CD se liší jen formou zápisu a množstvím dat, které se na „placku“ vejdou. Jejich korunovaným králem je však BR (Blue Ray), kde vejde zase větší množství dat. Ale ani jedna z těchto „placek“ v praxi není používána tak, jako flash disk. Proč? Je to dáno formou zápisu dat. Na placku je musíte uložit „vypálením“, tedy musíte na to mít jak hardware, tak i software. Při použití „flešky“ na ni data pouze přesunete, a to je vše.
Protože jsou tyto maličké obdélníčky první v „masovosti“, tedy v používání mezi lidmi, napadlo nejednu firemní agenturu, umístit na ně svou reklamu.
Reklamní USB flash disk se tak stává pojmem a vlastně se může dostat naprosto kamkoli na světě. Je také pokládán za nejlevnější reklamu mezi všemi malými.
Každý člověk, který flash disk potřebuje a používá ať chce či nechce reklamu uvidí a pokud flash disk předává dále, reklama se šíří spolu s ním naprosto sama, bez jakýchkoli dalších potřeb, a to naprosto zadarmo.
Jako reklama může být na „flashce“ naprosto cokoli. Například jen čistě název firmy, nebo logo, popřípadě kombinace obojího. Může to být jen na jedné straně, nebo na obou, podle toho, jak si zákazník sám určí. Ten si také může určit další parametry. A že jich není zrovna málo. Ostatně se můžete přesvědčit sami a to ihned. Stačí kliknout na odkaz v tomto článku. Když totiž kliknete na modrý text budete přesunuti na stránku prodejce, kde jsou i kontakty. Zde vám odpoví na všechny vaše případné dotazy.